• Laura

Pi-Pa-Pasen! Wat nu?


Je bent al de hele week super lekker bezig. Je bent gaan sporten, hebt op je eten gelet én je zag afgelopen week mijn post over het (ongemerkt) boycotten van je resultaat voorbij komen. Dat wilde je dit weekend anders doen. En toen ontdekte dat je het Pasen is. Shit, toch 2 brunches en familiebezoekjes gepland. Wat nu?

  1. Rustig aan met de chocolade Een zo’n eitje bevat al snel 45 kcal en we weten allebei dat het erg lastig is het er bij 1 te houden.

  2. Varieer met broodsoorten. Natuurlijk weet je dat volkoren de beste keuze is (vezels!), maar wist je ook dat een sneetje volkoren ongeveer 80 kcal bevat en een plak paasbrood al gauw 250 kcal? Albert Heijn heeft trouwens voorgesneden volkoren paasstol, dunne plakjes dus ook iets minder calorieën. (#lifehack).

  3. Beleg je brood mager. Magere vleeswaren, groente, fruit, het kan allemaal prima op brood. Weet je niet precies wat mager beleg is? Dat lees je HIER.

  4. Zuivel en fruit In plaats van brood kun je ook yoghurt of kwark eten natuurlijk. Maak bijvoorbeeld laagjes yoghurt/kwark in een glaasje. Staat nog leuk ook!

  5. Eet niet tot je vol zit. Het duurt vaak even voor je realiseert dat je genoeg gehad hebt. Bovendien is zo’n vol gevoel helemaal niet lekker. Genoeg gehad? Stop dan.

  6. Kom van de bank af. Beweeg! Sleep je familie of vrienden mee naar buiten. Ga hardlopen of doe een workout in het park of in de gym. Ben je meteen ver bij die paaseitjes vandaan.

Besef je vooral dat die twee dagen niet het verschil gaan maken op de lange termijn. Leren ‘normaal’ te doen tijdens brunches etentjes etc. is veel belangrijker dan dat getal op die weegschaal. Focus je op je gedrag, niet op het doel.

Heb je hulp nodig bij het aanleren van gezond eetgedrag? Wil je wat afvallen of aankomen of strakker en fitter worden. Mail me!

Fijne feestdagen, geniet! Groet, Laura

laura@eatandtrain.nl

06-52183191

#pasen #afvallen #slank #gezond

2 keer bekeken

Nieuwsbrief

neem contact met me op

Telefonisch, online of bij

Shape all in 

Van Hallstraat 617

1051 HE Amsterdam

+ 31 06 52183191

laura@eatandtrain.nl

©2015 by Eat & Train.