Search
  • Laura

YES! Het BBQ seizoen is geopend! Yes! Het BBQ seizoen is geopend! Maanden heb je er naar uit

Maanden heb je er naar uitgekeken. De zomer. Lange avonden op het terras of in het park, spontane borrels na werk en natuurlijk bbq’en met vrienden of familie! Maar hoe geniet je van een bbq, zonder er een caloriefestijn van te maken en zo je doel uit het oog te verliezen? Wat als ik je vertel dat dat helemaal niet lastig is? En dat een barbeque zich juist leent voor gezonde en magere maaltjes. Zodat je best een biertje kunt drinken? Hieronder leg ik je uit hoe. 1. Stop met dat brood Op warme dagen is er bij de gemiddelde supermarkt geen stokbrood meer te krijgen. Hap na hap werken we naar binnen, bij voorkeur met een dikke laag kruidenboter, aioli, satésaus of hummus erop. Onwijze caloriebommen! Wist jij dat één stukje stokbrood met al gauw 150 kcal bevat? 2. Rauwkost Als je dan toch in de kooltjes loopt te porren omdat je niet kan wachten tot ze de perfecte temperatuur hebben, kun je mooi wat tomaat, komkommer, wortel of radijsjes eten. Toch het gezellige gevoel, niet al te veel calorieën en het stilt de trek een beetje zodat je later wellicht iets minder eet. 3. Kies voor mager vlees Mager vlees zoals kip, kalkoen, biefstuk of varkenshaas bevat aanzienlijk minder calorieën dan hamburgers of worst. Voor je beeldvorming braadworst bevat ca. 310 kcal per 100 gram en kip ca. 100 kcal). 4. Vispakketjes! Op je calorie-inname letten en overkomen als een topchef? Maak vispakketjes! Zalm en garnalen maar ook andere magere vissoorten (kabeljauw, schelvis) lenen zich perfect voor barbecue pakketjes. Alles wat je nodig hebt is wat aluminiumfolie en wat peper en zout. Misschien wat citroen of andere kruiden als je je echt Gordon Ramsey wil voelen of zoals ik het graag doe, met flink wat groente en een kleine beetje philadelphia bieslook light erbij voor extra smaak. Met folie en al op de bbq, wachten tot het gaar is. Smullen maar! 5. Groente, en fruit Ik gaf het hierboven al aan als suggestie voor in je vispakketje, maar wist je dat je de meeste groente ook prima op de bbq kunt leggen? Spiesjes van verschillende kleuren paprika of grote plakken courgette of aubergine? Trosje tomaatjes? Ananas kun je of voor lekker tussendoor of als nagerecht ook op de bbq leggen. Of wat dacht je van appel met kaneel (en eventeel een klein beetje suiker) in aluminiumfolie als toetje? 6. Salades De zomer leent zich perfect voor het maken van heerlijke salades. Hou het simpel of leef je helemaal uit! Voeg veel rauwkost toe voor volume of bijvoorbeeld couscous, linzen of kikkererwten voor een wat meer gevulde varianten en fijn veel vezels. Niet veel werk en een stuk fijner om zo je koolhydraten binnen te krijgen dan via stokbrood (met boter) toch?! 7. Let op de sauzen Knoflook-, whiskey- en satesaus zijn ook killers als je op je caloriebudget let. Een eetlepel satesaus bevat zo 100 kcal. Ga voor ketchup of andere rode sauzen zonder room of kruid je vlees (zelf!) zo dat je geen saus nodig hebt. 8. Drinken Besluit van te voren wat je gaat drinken en hou je daar aan. Mocht je toch besluiten een glas wijn of een biertje te drinken, wissel dan af met water. Dames: de vriendinnen die je nu saai of ongezellig noemen, zullen je als je resultaat behaald hebt, vragen hoe je het nou toch doet. Heren: dezelfde kerels als die je nu pushen bier te drinken, zijn dezelfde als die je vorige week nog grappend bolle noemde. Wees stellig vanaf het begin, des te eerder neemt de peer pressure af. 9. Niet alles hoeft op Je hoeft niet alles op te eten dat er is. Hoewel je moeder je netjes heeft geleerd je bord leeg te eten en we natuurlijk tegen voedselverspilling zijn… Het is écht niet nodig die laatste 2 hamburgers op eten omdat het anders zonde is. 10. IJsje? Hierboven gelezen over de ananas en de appel? Of wat dacht je van aardbeien? Watermeloen? Toch liever een ijsje? Je weet vast dat er in een waterijsje aanzienlijk minder calorieën zitten dan in een Magnum... 11. Geniet! Uiteindelijk wel het allerbelangrijkste. Geniet! Van de zon en lieve mensen om je heen! Zo lang is die zomer hier niet. Als je bepaalde doelen voor ogen hebt hoef je die echt niet volledig aan de kant te vegen, je hebt het in eigen hand en hopelijk heb je iets aan de tips hierboven. Maar bedenk dat je over een paar jaar niet wil denken aan die vreselijk saaie zomer, met dat strakke lijf en al die feestjes waar je niet naar toe ging. Kun je buiten bbq tips meer advies gebruiken over hoe voeding, training, en lekker in je vel zitten zonder dieet? Bel of mail me. Geniet van de zon! Groet, Laura laura@eatandtrain.nl 06-52183191 #eat #gezond #tips #voeding #afvallen #slank #bbq #zomer

0 views

Recent Posts

See All

🍑 Wel billen geen benen? 🍗

Niet iedereen vindt benen zoals op deze foto mooi. Veel vrouwen zijn bang voor hele grote gespierde benen. Van die benen die bodybuilding of Crossfit atleten hebben. . Nou laat ik je meteen gerust ste

CONTACT

EAT & TRAIN

Laura Bleeker

hallo@eatandtrain.nl

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube

LOCATIE

EAT & TRAIN
@

GYMLAB Westerpark

Polonceaukade 14

1014 DA Amsterdam

© 2020 by Laura Bleeker

0