Hoe verbeter je je grip bij Deadlifts?

April 10, 2019

 

 

Iedereen die ervaring heeft met deadliften kent het gevoel vast wel. Je benen kunnen nog wel verder maar je handen en je onderarmen niet meer. Moe zijn ze en je kunt die barbell geen rep langer meer vasthouden

 

Als je je hamstrings op hypertrophy wil trainen, lukt dat namelijk alleen als de hamstrings de spieren zijn die zo vermoeid zijn dat je moet stoppen.

 

Dus heb je 2 opties:

1️. Een andere oefening doen voor je hamstrings

2️. Je gripkracht verbeteren.

 

Omdat - wat mij betreft - de deadlift een fantastische oefening is omdat hij meerdere spiergroepen traint, je meerdere gewrichten gebruikt, je keihard je core traint en omdat je je een f%&*king badass voelt als je flink wat gewicht van de grond kunt tillen, zou ik voor optie 2 gaan.

 

Maar hoe doe je dat?

 

Nou dat kan op verschillende manieren.

 

👊🏼A. Gebruik een Mixed Grip. Zie foto.Dit is een hand onder- en een hand bovenlangs. Op deze manier glijdt de barbell een stuk minder snel uit je handen.Probeer wel zo lang mogelijk dubbelhandse grip vol te houden om je gripkracht zo lang mogelijk te blijven ontwikkelen.

 

👊🏼 B. Gebruik (vloeibaar) MagnesiumVan magnesium worden je handen heel droog, waardoor de bar niet meer wegglijdt. Top spul. Nadeel is wel dat je nog meer eelt zult krijgen, maar dat heeft weer als voordeel dat je grip verbeterd 😏 Plus dat het vaak in gyms niet mag omdat voor je het weet alles onder een wit stof laagje zit. Maar goed nieuws: de vloeibare variant heeft dat niet.

 

👊🏼 C. Doe oefeningen om je grip te verbeteren. Uiteraard is blijven oefenen met je deadlift het meest voor de hand liggend.Maar denk bijvoorbeeld ook aan Farmers Walks, dat is lopen met zware kettlebells of dumbbells. Hangen aan een pull up bar. Of bijvoorbeeld bij je laatste set deadlifts (of pull ups) de bar blijven vasthouden tot het niet meer gaat.

 

👊🏼 D. Gebruik Lifting Straps of handschoentjes. Lifting straps zijn een lap stof die via je pols om je hand zit. Handschoentjes spreken voor zich. Er zijn mensen die hierbij zweren, ik heb persoonlijk het gevoel dat mijn grip er minder door wordt tijdens de set, maar probeer het voor jezelf!

 

Dat is het!

Hopelijk hebben jullie er iets aan!

 

Haat jij of hou jij van de deadlift? En hoe is het met jouw grip?

Laat het hieronder weten.

Please reload

Recent Posts

Archive

Please reload

Please reload

Tags

Please reload