©2015 by Eat & Train.

Nieuwsbrief

neem contact met me op

Telefonisch, online of bij

Shape all in 

Van Hallstraat 617

1051 HE Amsterdam

Netherland

+ 31 06 52183191

laura@eatandtrain.nl

🍑 Wel billen geen benen? 🍗

February 21, 2019

 

Niet iedereen vindt benen zoals op deze foto mooi. Veel vrouwen zijn bang voor hele grote gespierde benen. Van die benen die bodybuilding of Crossfit atleten hebben. 

.

Nou laat ik je meteen gerust stellen: Bij het grootste deel van de vrouwen zal dit NIET gebeuren. Echt niet.

 

Check https://www.eatandtrain.nl/single-post/Toning-onzin nog even als je wil weten hoe het ook alweer precies zat.

.

In de meeste gevallen, wanneer je je vetpercentage verlaagt EN je daarbij je benen traint, zul je slanke en strakke benen hebben, geen ’Thunder Thighs’.

.
De vrouwen met die grote gespierde bovenbenen die jij vreest, trainen héél anders dan jij en ik.
.
Maar! Als je écht bij het kleine percentage hoort dat grote bovenbenen ontwikkelt, dan kun je een paar dingen doen: 

.

1️⃣ Zorgen dat je nooit zwaar je benen traint. 
2️⃣ Nooit tot het uiterste gaan. Zelfs bij 30-40 reps zullen je benen groeien als je daarmee tot het uiterste gaat.

3️⃣ Oefeningen die voor quads, hamstrings en adductoren (binnenkant dijen) zijn vermijden.
4️⃣ Oefeningen kiezen die alleen voor je billen zijn.
.

Nu wil je natuurlijk weten welke oefeningen onder punt 4️⃣ vallen.

Nou dat zijn er niet zoveel helaas, dus er blijven een paar opties over:

.

🍑 Glute Bridges

🍑 American Deadlifts

🍑 Abducties

🍑 Hip Rotation

🍑 Pull Troughs

🍑 Kettlebell Swings

🍑 Single Leg Hip Thrust

.
In de meeste gevallen zal voeding key zijn in het slanker maken van je benen!

.

Hopelijk helpt dit!

En laat het me weten als je nog vragen hebt!

*Foto: Danielle Beausoleil.

Please reload

Recent Posts

Archive

Please reload

Please reload

Tags

Please reload