4 Belangrijke tips bij terugkeer in de gym




Morgen is de grote dag! We mogen eindelijk weer knallen in de gym!


Die tips vertel ik je zo, maar eerst heb ik wat goed en slecht nieuws voor je.


Het goede nieuws is dat als jij thuis bent door blijven trainen en je hebt jezelf ondanks beperkte middelen ook daadwerkelijk uitgedaagd - je niet veel spiermassa en kracht verloren zal zijn. Fijn!


Dan het slechte nieuws:

Je bent een stuk coördinatie kwijt. (Ik hoor de eigenwijze rateltjes in je gedachte al tekeer gaan ;-) )


Weet je nog dat toen je net begon met sporten, het leek alsof je mega snel heel veel sterker werd? Helaas, niet waar. Althans, je werd wel sterker maar niet zo snel als je denkt. Wat wel heel snel beter werd is je coördinatie, waardoor je - binnen no time - vooruitgang boekte.


Die aansturing, die geregeld wordt in je hersenen, moet opnieuw gefinetuned worden. Dat heeft een paar weken nodig.


Dus. Wil je goed beginnen en niet met een blessure thuis komen te zitten? Dan is dit wat je moet doen:


1. Focus op techniek Zoals ik al zei, het gaat vooral om coördinatie. Wees niet eigenwijs. Natuurlijk weet je nog wel hoe je je favoriete oefeningen moet doen, maar krachttraining begint vanuit je hersenen/aansturing. Die connectie moet weer worden bijgesteld.



2. Begin op max 50% van wat je deed voor de lockdown Zet je ego aan de kant (wellicht ook al krachttraining ? ;-) ) en geef jezelf een week of 4 -6 om op te bouwen. De laatste lockdown duurde een stuk langer dan de eerste, dus vereist ook een langere opbouw. Ga je te hard, riskeer je allereerst een blessure en ten tweede heb je kans dat je zoveel spierpijn hebt dat je trainingen verderop die week eronder lijden. Je bouwt je kracht het snelst weer op door de beweging weer vaker te maken. Niet kunnen trainen door je spierpijn helpt dus niet mee.


3. Werk aan je gewoontes Na 3 maanden niet sporten sta je wellicht te popelen en ben je mega gemotiveerd. Maar wat heb je eraan als je nu 2 a 3 weken 3, 4 5 x gaat trainen om daarna een keer te stippen en vervolgens een week over te slaan en daarna niet meer te gaan? Precies, niets.  Bepaal hoeveel en welke dagen voor jou goed werken om te trainen. Wees realistisch. Pak je agenda erbij en hou rekening met het boeken van de gym. Blok die tijd vervolgens in je agenda en hou je eraan, maak er een gewoonte van.  Tip: het moet in eerste instantie makkelijk haalbaar voelen. Twijfel je of je 3 x elke weer redt? Ga dan voor 2.



4. Als je resultaat wil, ga dan trainen met een plan. Trainen zonder schema of zonder je resultaat bij te houden is als in de trein stappen zonder te weten waar hij heengaat. Je gaat vooruit, maar weet niet zeker of je op de gewenste bestemming zal aankomen.

Bij dat laatste kan ik je (toevallig ;-) ) helpen.


Ben je er klaar voor om het setje dumbbells uit je slaapkamer, de random online workouts en eindeloze cardiosessies in te ruilen voor een strakker lijf en een paar mooie billen?


Wil je precies weten wat je moet doen in de gym aan de hand van een app én uitgebreide Fabulous Vorm Video's waarin je ook nog eens opties krijgt om een oefening moeilijker of makkelijker te maken?


Dan is het Training Only @ the Gym programma iets voor jou.


Dat betekent:

  • Elke 4 weken 3 full body schema’s met 2 extra optionele billen workouts.

  • Fabulous Vorm Video’s waarin ik uitleg hoe je een oefening doet en makkelijker of moeilijker maakt.

  • Een app met daarin je schema, korte video's per oefening én een geschreven uitleg en waar je je progressie makkelijk in bijhoudt (=voorwaarde voor resultaat!)

  • Een besloten Facebook groep waar je feedback op je techniek kan krijgen


Morgen, woensdag 19 mei 2021 gaan de gyms weer open. Meld jij je aan voor Training Only vóór donderdag 20 mei betaal je voortaan geen 22 maar 15 euro per maand

  • Slechts 15 euro per maand als je aanmeldt voor donderdag 20 mei 2020! Daarna 22 euro per maand.

Je kan opzeggen wanneer je maar wil.


Aanmelden kan via deze link: https://www.eatandtrain.nl/superdeal


Dus wil jij niet steeds hetzelfde rondje doen of alleen maar doorbeuken zonder resultaat?


En zul je de tips hierboven in acht nemen?


Meld je dan aan.


Dit is nogmaals de link: https://www.eatandtrain.nl/superdeal


Onthoud: als je je voor donderdag aanmeldt betaal je tot je weer opzegt slechts € 15 euro ipv € 22,-! Hallo superdeal!

Heb je er nog vragen over? Mail naar hallo@eatandtrain.nl :)

Succes en voorzichtig weer in die gym! 💪🏼

Laura