top of page
Zoeken
  • Laura

DIT is het antwoord op vrijwel alles



Het is het antwoord op bijna alles.

Schrijven.

Misschien denk je direct ‘niets voor mij!’ maar lees even verder, ik leg het je uit.

De situatie waarin je je nu bevindt, komt voort uit het gedrag dat je (hebt) vertoond. Gedrag ontstaat vanuit een gevoel. En aan een gevoel gaat altijd een gedachte vooraf.

Als je je gedrag dus wil veranderen, zul je je gedachten moeten veranderen.

En dat wil je anders blijf je voor altijd hangen in 'Ik weet wat ik moet doen, maar het lukt me niet' en keer op keer een nieuw dieet proberen 😅

Waarom moet je dan schrijven?

Omdat schrijven je helpt je gedachten te ordenen.

Zodat je inzicht krijgt in welke patronen je hebt en wat je daar mogelijk voor in de plaats zou willen. #hallelujah 🙌🏻

Maar wat schrijf je dan?

Als je het in eerste instantie puur wil gebruiken als tool om af te vallen zonder dieet, dan raad ik je aan om op te schrijven wanneer je wil eten terwijl je helemaal geen honger hebt.

Bijvoorbeeld:

‘Vrijdagavond, 20:00 uur, gegeten, kids op bed, doodmoe. Geen honger, zin in iets lekkers’

Je ziet, het hoeft niet een heel dagboek te zijn.

Doel hiervan is dat je ontdekt wat je triggers en patronen zijn. Zodat je uiteindelijk gedrag kunt kiezen dat beter past bij de situatie.

‘Iets lekkers’ helpt namelijk niet tegen moe zijn. (Wist je al 😉 )

Als je wil schrijven omdat je je gelukkiger, rustiger of meer in balans wil dan kun je aan de volgende dingen denken:

- Wat houdt me bezig?

- Wat gun ik mezelf vandaag

- Waar ben ik dankbaar voor (min. 3 dingen)

Wil je productiever zijn of doelen behalen, dan schrijf je de 3 dingen op die dag prioriteit hebben en maak je een losse lijst met to do's.

Zie je? Het werkt voor bijna alles!

Maarrrr.... Het is wel belangrijk om je te realiseren is dat:

A) dit een gewoonte is die je wil aanleren. Een gewoonte aanleren heeft tijd nodig en het werkt het best als je het koppelt aan iets dat je altijd al doet. Bijvoorbeeld koffiedrinken ’s morgens. Pak je schriftje erbij ipv Instagram.

B) Het net is als met sporten: Het duurt langer dan een week voor je effect merkt en als je ermee stopt, raak je de voordelen ervan ook kwijt.

Kortom: Als je wil afvallen kun je je focussen op minder eten. Of op meer schrijven.

Dat minder eten is niet altijd even succesvol, of wel? 🙈


Dus ga hiermee aan de slag.


Wil je het samen doen? Zodat het niet bij proberen blijft? Plan dan hier een match call in. Ik heb nog maar 2 plekken voor vrouwen die in januari willen starten.

Liefs,

Laura



PS. Heb ik je aan het denken gezet? Deel je reactie vooral met me hieronder!




14 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven