top of page
Zoeken
  • Laura

Doe dit en val 0,5 kg per week af!




‘Als je precies doet wat we afspreken, ga je een halve kilo per week afvallen.’

Het zijn de exacte woorden die ik tegen klanten uitsprak toen ik nog dacht dat calorieën tellen de beste manier was om af te vallen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind calorieën tellen nog steeds waardevol.

Sterker nog: ik heb ooit gezegd dat iedereen dit op school zou moeten leren en daar sta ik zelfs nog steeds achter.

Basiskennis over voeding vind ik het.

Kennis die jij al hebt.

Door alle dieet-pogingen in het verleden en algemene kennis weet jij heel goed wat gezond en ongezond is en wat calorierijk is en wat niet.

Kennis die er tot nu toe niet aan heeft bijgedragen dat jij die kilo’s eraf houdt.

Dus je keukenweegschaal afstoffen en Myfitnesspall her-installeren gaat niet werken.

En jij blijft maar zoeken naar een methode die wél voor je werkt.

Geen suiker of niet snoepen, koolhydraten skippen, intermittant fasting, keto, vegan eten, toch een detox ook al weet je dat het niet goed voor je is.

Punt is, zolang je nog walgt van je vetrollen, je nog dik en opgeblazen voelt van je kerstdiners en de oliebollen, lukt dit wel.

Maar als je weer druk aan het werk bent en een druk huishouden runt, merk je dat je toch weer meer eet. Kleine, bijna ongemerkte dingen tussendoor.

Tot je je realiseert: F*ck, ik zit weer in oud gedrag!

Je baalt flink. Dus de volgende (maan)dag doe je weer extra streng.

Het moet toch kunnen!

Maar vervolgens gebeurt hetzelfde.

En daarna weer.

FRUSTREREND!!

En daarom kan ik het niet genoeg herhalen:

Als je succesvol en blijven wil afvallen moet je kijken naar waarom je eet. Heb je dat werk gedaan? En ben je nog niet genoeg afgevallen? Dan is dat pas het moment dat je gaat kijken naar wat je eet en hoeveel.

We doen het met zijn allen – al jaren - dus helemaal verkeerd om.

Dus stop met alle gekke regels en restricties. Verwijder Myfitnesspall en leg de keukenweegschaal weer weg. Kap als-je-blieft met die detox of 6 weken-plan.

Focus op waarom je eet en pak dat aan!

Spreek met jezelf af dat je altijd mag eten wanneer je honger hebt. En onderzoek alle momenten daaromheen. Waar heb je dan eigenlijk behoefte aan? Wat is de trigger?

Het is eenvoudig, maar niet makkelijk.

Ik help je er graag bij.

Ik heb nog 3 plekken voor 1-1 coaching voor vrouwen die deze maand willen starten. (daarna wordt het half maart op zijn vroegst).

Wil je het eens hebben over of mijn programma bij je past? Antwoord ‘ja’ op deze mail. Of plan een match call in.

Liefs,

Laura

PS1. Beetje clickbait titel wel he? ;-) PS2. De beste wensen nog! PS3. Als je vragen hebt, mag je ook altijd gewoon antwoorden onder deze post.

PS4. Nieuwsgierig naar mijn methode, luister dan vooral mijn podcasts!


3 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven